Praca na etacie nie jest dla każdego. Wiele osób ceni sobie możliwość prowadzenia własnej działalności ze względu na swobodę działania i brak określonych godzin pracy.
3 rzeczy, o których nie możesz zapomnieć, zanim rozpoczniesz własny biznes
1. Pamiętaj o oszczędnościach
Choć własna firma to duża swoboda, to jednak jest to również brak comiesięcznej pensji. Bywają biznesy, które nie zarabiają wystarczająco dużo po miesiącu działalności.
Zanim więc zdecydujesz się na założenie własnej firmy, pamiętaj o oszczędnościach co najmniej na pół roku. Opłacenie ZUS-u, księgowej i innych zobowiązań wymaga nakładów pieniędzy niezależnie od tego, czy nasze przychody przewyższą koszty, czy też nie.
2. Stwórz plan działania na najbliższy rok
Zanim założysz własną działalność zastanów się nad tym, jaką główną działalność chciałbyś rozpocząć w swojej firmie. Wymyśl także co najmniej trzy poboczne gałęzie, które mogą być wsparciem dla rozwijającego się biznesu. To także rodzaj dywersyfikacji przychodów, czyli uzyskiwania ich nawet w momencie, gdy któraś z nich przestaje funkcjonować tak, jak byśmy chcieli.
3. Praca samodzielna czy z pracownikami?
Planując założenie kawiarni, biura z korepetycjami, czy szkoły nauki jazdy już na wstępie odpowiedz sobie na pytanie czy planujesz samodzielną pracę, czy może już warto poszukać wspólnika. Nie rzucaj się od razu na głęboką wodę. Jeśli zdecydujesz się na współpracownika, niech zajmuje się on tematem, na którym Ty nie znasz się dostatecznie mocno. Na wstępie trudno założyć, jakim zainteresowaniem będą cieszyły się oferowane usługi.
Najważniejsze to dać się poznać, np. poprzez ulotki rozdane wśród sąsiadów, czy wykupienie artykułu na lokalnej stronie informacyjnej.